Korfbal challenges

• Korfbal challenges

Er zijn momenteel geen korfbaltrainingen en wedstrijden, om toch actief bezig te blijven, introduceren wij de Korfbal Challenges.

Drie keer per week worden er challenges bekend gemaakt via social media in de categorieën balbehandeling, scoren en creativiteit. Je kunt meedoen met de challenges door een filmpje te maken, waarin je de challenge uitvoert. Met elke inzending kunnen er punten verdiend worden. Degene met de meeste punten aan het einde van de challenges, wint een prijs.

Spelregels

• Elke maandag, woensdag en vrijdag worden er challenges bekendgemaakt op social media, de website en in de groepswhatsapps.
  • Stuur je inzending in je teamwhatsapp, je trainer deelt het vervolgens met de organisatie.
  • Maximaal 1 filmpje per challenge per persoon.
  • Elk filmpje duurt maximaal 20 seconden.
  • Je filmpje moet binnen zijn vóór de volgende challenge begint. De deadline voor challenge 1 is dus dinsdagavond, de deadline voor challenge 2 donderdagavond en de deadline voor challenge 3 zondagavond.
  • Je filmpje kan gebruikt worden voor promotiedoeleinden. Wil je dit niet? Geef dit dan expliciet aan bij het inzenden.

Challenge 1

Challenge 1 test je balbehendigheid! De opdracht is:

Fjes t/m Ds: Maak achtjes met de bal tussen je benen door (staand of zittend)
Cs en ouder: Maak lopend achtjes met de bal tussen je benen door (met of zonder stuit)

Challenge 2

Challenge 2 test je schot. De opdracht is:
Schiet van zo ver mogelijk en scoor!

Heb je nou geen korf in je tuin staan, geen probleem. Bij elke basischool in Bolsward, Tjerkwerd en Exmorra staat ook een korf. Daarnaast kun je ook een korf improviseren door bijvoorbeeld een prullenbak te gebruiken of een wasmand.

Challenge 3

De derde challenge gaat om creativitieit. Met deze creativiteitschallenge kun je extra punten verdienen door een extra orginele inzending te sturen.
Challenge 3 is om op je meest creatieve manier te scoren. Voorbeelden zijn om vanaf een fiets te scoren of in een (lopende) prullenbak.
Doe dit natuurlijk wel een veilige manier. Succes!

Challenge 4

Gooi de bal van achter je rug naar voren en weer terug
Gooi de bal langs je rug naar voren
Gooi de bal langs je rug naar voren tegen de muur

Challenge 5

Challenge 5 is een schotchallenge:
Raak zoveel mogelijk strafworpen achter elkaar.

Challenge 6

Challenge 6: Scoor zonder met je handen de bal aan te raken

Challenge 7

Challenge 7: Balanceer twee ballen op elkaar. Daag jezelf uit met coole trucjes.

Challenge 8

Challenge 8: Scoor op een bewegend doel. Dit mag alles zijn: Een rennende container, een fietsende korf of een rollende hoepel.

Challenge 9

Dit is alweer de laatste Korfbal Challenge. Het is een creativiteitsopdracht, dus extra punten zijn te verdienen. Pak je laatste punten en misschien win jij de prijs!
Challenge 9: Scoor met een voorwerp naar keuze. Bijvoorbeeld een fles of een krukje.

Hoofdsponsor: