Coronavirus: Westergo volgt richtlijnen RIVM en KNKV

• Coronavirus: Westergo volgt richtlijnen RIVM en KNKV

Inmiddels is geconstateerd dat het coronavirus Friesland heeft bereikt. Met betrekking tot het coronavirus volgt Westergo de richtlijnen van het RIVM en KNKV.

Vooralsnog is er geen aanleiding om wedstrijden te annuleren.
Het KNKV volgt het advies van de RIVM om bij de wedstrijden de komende periode het handen schudden met medespelers, tegenstanders en scheidsrechters te vermijden. Natuurlijk vragen wij korfballers elkaar nog steeds een prettige wedstrijd toe te wensen maar daarbij raden we aan een alternatief voor het handen schudden te gebruiken. Het KNKV adviseert het volgende:

• Ontvang je clubgenoten, tegenstanders en de scheidsrechters nog net zo hartelijk maar zonder handen schudden;
  • Bedank de scheidsrechter na afloop mondeling zonder handen schudden;
  • Het blijft belangrijk om alleen een eigen bidon of waterfles te gebruiken;
  • Ben je scheidsrechter, gebruik dan alleen je eigen scheidsrechtersfluitje.

We houden de situatie nauwlettend in de gaten. Mocht er meer nieuws zijn dan zullen we hier tijdig over communiceren.

De meest actuele informatie over het coronavirus kun je vinden op de website van het RIVM.

Bestuur Kv Westergo