Korfbalseizoen weer begonnen

• Korfbalseizoen weer begonnen

Het korfbalseizoen in Bolsward is weer begonnen! Na een vakantie van 6 weken zijn we weer los. Zaterdag 27 augustus was de startdag. Deze dag begon met een ouder- en kind toernooi met 10 teams met ouders, broertjes, zusjes en jeugdleden. In de poulefase zaten de teams dichtbij elkaar, maar twee teams konden zich plaatsen voor de finale door al de poulewedstrijden te winnen. Lang bleef de finale een strijd tussen beide teams, het eerste en laatste doelpunt viel pas in de laatste minuut. Het winnende team ging er vandoor met een heerlijke slagroomtaart.

Na het ouder- en kind toernooi stonden er oefenwedstrijden voor de selectie op het programma tegen MNenW uit Hijum. Het eerste wist te winnen met 13-6 en het tweede wint met 11-8. De doelpunten vielen moeizaam maar voor beide teams is dit een goed begin van het seizoen.
Na een dag vol korfbal werd de dag afgesloten met een bbq. Er kon teruggekeken worden op een sportieve en gezellige startdag.

Peuter- en kleuter korfbal
Naast dat Kv Westergo activiteiten organiseert voor (jeugd)leden, wordt er ook gedacht aan de jongere jeugd. Vanaf september gaat het peuter- en kleuter korfbal van start.

Voor de zomervakantie heeft Westergo een pilot gedraaid met peuter korfbal. Twee keer hebben peuters van (oud) korfballers “peutertraining” gehad. Training is misschien niet helemaal het goede woord; het is eigenlijk samen spelen. Met een bal, een kleine korf, wat muziek en een dansje erbij. De laatste keer deden we vanwege het warme zomerse weer waterspelletjes. De peuters genoten hier zichtbaar van en de ouders waren enthousiast.

Vanwege het succes willen we hier op zaterdag 3, 10 september en 1 oktober van 9:15 tot 10:00 uur een vervolg aan geven op het sportveld bij Kv Westergo voor alle peuters van 2 tot 4 jaar in en rondom Bolsward.
Aanmelden voor het peuter korfbal kan via www.kvwestergo.nl/peuterkorfbal.

Ook het kleuter korfbal voor kinderen van 4 tot 6 jaar gaat weer van start op vrijdag 9, 23 september en 7 oktober van 16:15 tot 17:00 uur. Het kleuter korfbal wordt al een aantal jaren georganiseerd door Kv Westergo.
Aanmelden voor het kleuter korfbal kan via www.kvwestergo.nl/kleuterkorfbal.

Vanaf november willen we het peuter- en kleuter korfbal doorzetten in sporthal ‘De Middelzee’ in Bolsward. Tegen die tijd volgt meer informatie op de website en socials van Kv Westergo.

Hoofdsponsor: