Slotdag bij KV Westergo

• Slotdag bij KV Westergo

Op zaterdag 19 juni was het Slotdag bij KV Westergo. Dit was de laatste in een serie van 3 zaterdagen vol activiteiten op het korfbalveld. Zoals de deelnemers al gewend waren, was het ook dit keer weer een middag vol sportieve activiteit. Hoofdtrainer Jorrit Ellens had van zijn bedrijf Sports-Connect weer allerlei leuke attributen meegenomen waarmee de deelnemers o.a. konden hockeyen, voetballen, frisbeeën, stoepranden en uiteraard werd er ook gekorfbald op deze Slotdag.
Voorafgaand aan de activiteiten kregen de leden een cadeautje van de vereniging. Omdat er in dit rare seizoen zoveel korfbal is gemist, werd er aan alle leden een Westergo-trainingstrui aangeboden. Met dank aan A.P. van der Feer voor het meedenken en het bedrukken van al die truien met de namen van de leden. De deelnemers aan de Slotdag konden de hele middag al in de nieuwe trui sporten, dat was een prachtig gezicht. Uiteraard hopen de korfballers de trui vanaf augustus weer volop te kunnen gebruiken tijdens het nieuwe seizoen, dat er hopelijk weer wat normaler uit zal zien dan het afgelopen seizoen.
Na de sportieve activiteiten volgde de onthulling van de nieuwe naam van de korfbalkantine. De leden konden de afgelopen weken suggesties doen voor een passende naam. Een deskundige jury heeft zich over de vele creatieve inzendingen gebogen en koos uiteindelijk voor de naam ‘It Koerhûs’. De naam zal een mooie plek krijgen in en op de kantine. Inzender Wiebo Knier werd met een bloemetje en een prijsje verrast, terwijl de kantinecommissie de barbecue in stelling bracht voor een mini-barbecue als afsluiting van het seizoen. Hiermee werd dit bijzondere seizoen toch ouderwets gezellig afgesloten.
Voor het volgende seizoen kwamen al goede berichten van de Korfbalbond: het eerste van KV Westergo wordt beloond voor de goede resultaten in de wedstrijden die afgelopen seizoen nog gespeeld konden worden, en mag vanaf augustus uitkomen in de derde klasse. Een mooie opsteker voor de spelers en de trainer, die nu zo mogelijk nog reikhalzender uitkijken naar dat nieuwe seizoen.
KV Westergo heeft nu eerst vakantie en hoopt spelers, vrijwilligers, ouders en andere belangstellenden in het volgende seizoen weer te mogen begroeten in en rond It Koerhûs!