Wedstrijddag bij Westergo

• Wedstrijddag bij Westergo

Afgelopen zaterdag 12 juni was het Wedstrijddag bij KV Westergo. Na de Beachdag van vorige week stonden er deze zaterdag een heleboel ‘echte’ wedstrijden op het programma. De korfbalburen van KV De Waterpoort uit Sneek kwamen naar de velden van Westergo om in sportieve duels voor het eerst sinds lange tijd de krachten te meten. In het afgelopen korfbalseizoen werd de laatste echte wedstrijd in het najaar van 2020 gespeeld. Sinds die tijd is – met een pauze tijdens de harde lockdown – alleen nog getraind door de jeugd. Een aantal nieuwe jeugdleden speelde zaterdag zelfs hun allereerste wedstrijd tegen een tegenstander van buiten de eigen vereniging.

Om 13.00u stonden twee F-teams van Westergo klaar in wedstrijdtenue om het in toernooivorm op te nemen tegen de F-pupillen van KV De Waterpoort. Ook die stonden te springen om weer een echte wedstrijd te spelen. Het was al snel duidelijk dat dat erg gemist was. Er werd sportief gestreden en er werd heel veel geleerd.

Na het F-toernooi kwamen de E’s en de D’s in actie. Zij speelden elk een oefenwedstrijd tegen de E’s en D’s van KV De Waterpoort. Ook bij de D’s speelden een aantal leden hun eerste wedstrijd. Spelers, coaches en ouders op het terras konden tevreden terugkijken op de oefensessies en kunnen niet wachten tot de echte competitie na de vakantie weer losbarst.

Voor de C’s en de B’s was een mixtoernooi georganiseerd en daarna konden ook de A’s en senioren in mixteams aan de bak. De spelers speelden in gemengde teams tegen elkaar en er werd gespeeld op het scherpst van de snede. Tijdens en na alle zonnige wedstrijden kon op het terras bij de kantine genoten worden van wat drinken en huisgebakken cake en alle spelers kregen na de geleverde strijd een welverdiend ijsje. Het was opnieuw een geslaagde Westergo-zaterdag op het veld. Aanstaande zaterdag, 19 juni, is het Slotdag. Dan wordt dit bijzondere seizoen onder de bezielende leiding van hoofdtrainer Jorrit Ellens op sportieve wijze afgesloten.