Wedstrijdverslagen Zaterdag 1 oktober

• Wedstrijdverslagen Zaterdag 1 oktober

De vierde week van de competitie is gespeeld op deze wisselvallige zaterdag. Meerdere teams kregen fixe buien over zich heen, maar dat mocht de pret of de winst niet drukken! Lees hieronder hoe het ging.

Het eerste mocht aantreden tegen DWA/Argo 1. Na drie keer verlies moest het tij gaan keren om van de onderste plek in de poule af te komen en Westergo begon daardoor sterker dan voorgaande wedstrijden. Ondanks dat het team 0-2 achter kwam te staan, kwamen ze terug tot 2-2 en later zelfs 3-2. DWA speelde soepel en scoorde makkelijk, waardoor het zaak voor Westergo was om mee te scoren. Dit verliep redelijk succesvol, ondanks dat het ene vak iets minder liep dan het andere: de rust werd ingefloten met een stand van 7-10.

Na rust was Westergo gebrand om vandaag punten te pakken, maar konden ze niet op tegen de zuivere kansen van DWA. Eenvoudig vergrootten ze het gat naar 8-14. Met een nieuwe portie strijdlust lukte het Westergo echter om dit gat van zes weer te dichten en coach Jorrit sprak het team toe in de time-out. Het gat was inmiddels nog maar twee en deze inzet moest door worden gezet.
Helaas had DWA hier geen boodschap aan en schoten ze zichzelf eenvoudig buiten de gevarenzone. Het lukte Westergo niet meer om mee te komen, ondanks dat ze niet onderdeden voor de tegenpartij.  Eindstand: 15-22

Het tweede kreeg Udiros 3 op bezoek en was de sterkere ploeg vanaf de eerste minuut. Helaas liet de stand dit nog niet duidelijk zien: na de snelle 2-0 voorsprong bleef het aan beide kanten stil en werd er met een stand van 3-1 gerust. Na rust kwam Westergo meer op stoom, maar werd nog bijgehouden door Udiros. Na de 6-4 kwam de thuisploeg eindelijk los en schoten ze zichzelf in rap tempo naar een 12-4 voorsprong. Udiros wist niet voor een ommekeer te zorgen en zag Westergo 2 winnen. Eindstand 13-6.

Het derde sloot de dag af met een wedstrijd tegen MN en W 2. Een moeizaam begin bracht weinig doelpunten met zich mee en er werd gerust met een stand van 3-3. De rust deed de thuisploeg goed en de doelpunten begonnen te vallen. De verdediging stond sterk en wist te voorkomen dat MN en W een doelpunt maakte in de tweede helft. Eindstand 10-3.

Westergo A1

Westergo A1 speelde tegen een sterker Kinea A2 en verloor met 19-3.

Westergo B1

Westergo B1 speelde afgelopen zaterdag de return tegen Udiros. Westergo kende afgelopen donderdagavond nog een flinke nederlaag tegen de ploeg uit Nieuwehorne (14-2) maar kreeg zaterdag de kans op dit goed te maken. Westergo had goede lessen kunnen trekken uit de wedstrijd van donderdag dus begon zaterdag erg gemotiveerd. Dit resulteerde ook in een spannende wedstrijd met een einduitslag van 5-6. Helaas nog geen winst maar wel een erg goede wedstrijd kunnen spelen.

Westergo C1

C1 mocht weer aantreden tegen mid fryslan. Vorige keer kregen we een grote stand om de oren dus dit wouden we dit keer niet nog een keer. We korfbalden lekker mee alleen bleef het scoren toch wel weer heel moeilijk. Verdedigend stond het wel goed waardoor het allemaal wat lastiger werd voor mid fryslan.  Eindstand 2-11 doelpunten door Rosanne en Ytsen

D1 speelde zaterdag tegen Kinea D1. In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op. Beide teams verdedigden goed en hoewel kregen kansen. Het was 3-1 voor Kinea in de rust. Na de rust was Kinea wat feller op de bal en kon wat vaker schieten. Hoewel Westergo ook goede onderscheppingen had, was het uitbrengen van de bal lastig. Waar Westergo af en toe pech had met de kansen, scoorde Kinea wel. Het werd uiteindelijk 8-2. Doelpunten van Femke en Mare.Westergo E1

E1 speelde afgelopen zaterdag tegen Mid-Fryslân. Waar de wedstrijd gelukkig droog begon, vielen er ook een paar flinke buien tijdens de wedstrijd. Dit weerhield Westergo er niet van om voor de winst te gaan! Al snel werd in de eerste helft de 1-0 gemaakt door Jillian. Door goede aanvallen maar vaak slordig balverlies wist westergo niet snel weer te scoren. Pas laat in de tweede helft tijdens een flinke regenbui wist Jule de overwinning veilig te stellen: 2-0. Dit was ook de eindstand.

De E2 speelde de tweede wedstrijd tegen Heerenveen. Zij konden na winst kampioen worden vandaag. Westergo begon sterk en kwam snel op 1-0 en later 2-1, beide gescoord door Elsa. Heerenveen maakte even later de gelijkmaker. Daarna begon een doelpuntloze fase voor beide ploegen en stond het lang 2-2. De verdediging stond aan beide kanten goed en er werden veel ballen tussenuit gepakt, waardoor het spannend bleef tot 10 minuten voor tijd. Helaas ging toen de concentratie wat verloren en werd het verdedigen soms wat vergeten, waardoor Heerenveen snel uitliep en won met 2-7.

Westergo F1

F1 speelde afgelopen dinsdag om 18.00 een inhaalwedstrijd. Heerenveen kon niet op zaterdag, vandaar op het trainingstijdstip van F1. Persoonlijk hou ik niet van avondwedstrijden voor de jonge jeugd, ze hebben al een hele dag gehad, maar ja dat geldt ook voor de tegenstander. Het was een leuke en spannende wedstrijd, maar de stand in de pauze was 3 – 8, na de pauze de grote inhaalrace, het werd 8 – 8, knap hoor! Op het laatst vloeide de concentratie weg bij Westergo en liep de tegenstander uit naar 8 – 13, dat was de eindstand. Doelpunten van Jayden 1, Maud 3, Ruben 1 en Anne Renske 3.

Afgelopen zaterdag moest F1 aan de bak tegen Drachten, de uitwedstrijd had F1 gewonnen met 6 – 4, dus best wel spannend. En dat zou het nu ook weer worden. Westergo had kunnen winnen, want ze stonden met 11 – 6 voor, maar gaven in de laatste 10 minuten de voorsprong weg en was de eindstand 11 – 11. Doelpunten van Jayden 1, Anne Renske 1, Maud 7 en Ruben 2.