Wedstrijdverslagen zaterdag 17 december

• Wedstrijdverslagen zaterdag 17 december

Het waren de laatste wedstrijden van 2022! Na vandaag hebben alle teams een aantal weken rust. Lees hieronder hoe het is gegaan!

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd Westergo 1 tegen Harich 1 op het programma. Beide teams stonden op dat moment 3e in de poule, dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden.

De pupillen van de week Elsa en Maud mochten de eerste aanval in gang zetten, wat een goede opmaat bleek voor het eerste doelpunt van de wedstrijd door Westergo. Harich nam daarna het initiatief over en liep uit naar een 4-6 voorsprong. Gelukkig wisten de spelers van Westergo elkaar daarna beter te vinden en gebruik te maken van de fouten die Harich maakte. Westergo kreeg maar liefst vijf strafworpen mee in de eerste helft en scoorde ze allemaal. De teams gingen de rust in met een stand van 10-7.

Na de rust wist Westergo door middel van goed verdedigend spel het scorend vermogen van Harich aan banden te leggen en bouwde zelf rustig door aan hun eigen voorsprong. In de laatste tien minuten wist Harich nog twee keer de korf te vinden, maar dit bracht de winst voor Westergo niet in gevaar. De eindstand werd 21-10.

Het tweede eindigde 2022 met een wedstrijd tegen Mid-Fryslân 6. De ploeg uit Reduzum kwam al snel op voorsprong en liet die eigenlijk niet meer los. Westergo wist ze in het begin op de hielen te blijven, maar wederom een andere opstelling en een deksel op de korf zorgden ervoor dat MF de voorsprong kon vergroten. Eindstand 10-15.

Westergo B1

De B1 speelde tegen Harich B1 en verloor met 5-9.

Westergo C1

De C1 moesten tegen Spannum C1. We hadden al van tevoren gezien dat Spannum groter was dan ons maar we hoopten op een goede wedstrijd. We starten goed met een snelle rebound en veel schoten. Helaas wilde er geen schoten in vallen. Spannum kwam al snel op 0-4 voor. Daarna scoorde Ytsen een doelpunt en stond het dus 1-4. Spannum scoorde nog 2 doelpunten en toen was het rust. Na de rust scoorde Westergo weer snel een doelpunt maar Spannum wilde ook graag aanvallen en liep uit tot 2-9. Thirsa vond het wel weer tijd voor een doelpunt van Westergo en maakte een mooi afstandsschot. Spannum maakte nog 2 doelpunten en Watergo nog 1. Toen was de wedstrijd afgelopen. Eindstand 4-11 Ytsen 3x Thirsa 1x.

De D’s speelden tegen MidFryslân. Een lastige tegenstander, wisten we nog. Goed gefocust begon D1 aan de wedstrijd. MidFryslân wist te scoren, maar Westergo hield het hoofd koel en na een mooi opgezette aanval scoorde Lynde een doorloper: 1-1. Beide ploegen waren fel op de bal en wisten kansen te creëren. Vlak voor de rust pakte MidFryslân een 2-3 voorsprong. In de tweede helft maakte MidFryslân het passen van Westergo erg moeilijk. Verdedigend was Westergo sterk, maar aanvallen was lastig. Zo kon MidFryslân wat uitlopen. Net als het publiek vond ook één van de spelers van MF dat Westergo nog wel een doelpuntje verdiende. Zo werd het uiteindelijk 3-7. Doelpunten van Lynde en Marlies en één van de tegenstander.

Westergo E1 wint na een goeie pot met 12-5 van Harich. De eerste 10 minuten moest Westergo verdedigend nog even wennen, wat erin resulteerde dat Harich op voorsprong kwam. Na 10 minuten kregen ook wij het vizier op scherp wat erin resulteerde dat we met een 6-2 voorsprong de rust in gingen. Na een mooie tweede helft met ontzettend veel kansen aan beide kanten, wint E1 uiteindelijk met 12-5!

Doelpunten: 5x Arne, 4x Marte en Jent, Elena en Mara 1x

De E2 speelde tegen Drachten E4. Na een snelle 1-0 van Elsa was Drachten daarna de sterkere partij en ze wisten de eerste helft eenvoudig uit te lopen. Ze aasden erg op de bal en wisten die vaak te onderscheppen, waardoor Westergo weinig tot aanvallen kwam. De tweede helft kwam er meer pit en zaten ze er verdedigend goed bij, waardoor Drachten weinig meer tot scoren kwam. De laatste 10 minuten was het zelfs 1-0 voor ons! Eindstand 3-11. Doelpunten van Elsa (2x) en Stijn.

Westergo F1

De F1 begon beresterk aan het duel met WWC. Vlak na het startsignaal van scheids Syrk wist Maud de korf al te vinden. Ook Esther begon scherp en zette Westergo op 2-0. De tegenstanders waren duidelijk nog niet helemaal wakker. Maar dat veranderde na de 2-0. Wwc was snel en wist steeds vaker de bal te onderscheppen en daar hele mooie doelpunten mee te scoren. Het duurde dan ook niet lang of Westergo keek tegen een achterstand aan. Met superspeler Jake in de ploeg kon Westergo weer wat beter passen, maar scoren lukte in de eerste helft niet meer. In de tweede helft ging WWC gewoon door waar ze gebleven waren. Gelukkig wist Westergo de korf ook nog een paar keer te raken, maar we kwamen helaas niet verder dan 5-19. De strafworpen sleepten we wel in de wacht met 5-3. Doelpunten in de wedstrijd: Maud 4 en Esther 1.