Wedstrijdverslagen Zaterdag 17 september

• Wedstrijdverslagen Zaterdag 17 september

Week 2 van de competitie ging gepaard met herfstig weer, bijna geen enkel team kon het droog houden. Maar weer of geen weer, het weerhield meerdere teams er niet van om toch punten te pakken!

Op deze wisselvallige en herfstige zaterdag vertrok het eerste naar Surhuizum voor de tweede competitiewedstrijd tegen DTS 1. Er was al gewaarschuwd voor echt gras, dus gehavend op oude korf- en voetbalschoenen begonnen ze de wedstrijd. Vanaf minuut 1 speelde DTS fel en schoten ze zuiver, waardoor de eerste doelpunten er snel ingingen. Westergo moest duidelijk wennen aan het veld en de weersomstandigheden en zagen de stand naar 5-0 veranderen. Hierna kwam de ploeg uit Bolsward wat meer op gang en begonnen de doelpunten te vallen; de rust werd ingeluid met 9-5. Vlak na rust viel er een hevige bui wat het grasveld meer in een modderveld veranderde. DTS kon hier duidelijk beter mee omgaan. Waar Westergo moeite had met het gladde veld en de natte bal, bleef DTS doorgaan met scoren en leken ze weinig moeite te hebben. Tussenstand 13-6. Er was zeker kans voor Westergo om van deze ploeg te winnen, maar helaas ontbrak het deze zaterdag aan felheid en werd er toch met een flinke score verloren. Eindstand 16-7.

Het tweede vertrok naar Reduzum voor een wedstrijd tegen Mid-Fryslân 5. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en de eerste helft werd er om en om gescoord met Mid-Fryslân steeds nipt aan de leiding. De winst kon na rust nog naar beide ploegen gaan, maar de ploeg uit Reduzum wist toch een gaatje van 4 te slaan. De laatste tien minuten waren er nog genoeg kansen voor Westergo om de stand op gelijk te brengen, maar helaas wilden de pogingen er niet in. Eindstand: 12-10.

Westergo A1

De A’s speelden tegen Waterpoort A1 en wisten met een sterke verdediging de tegenpartij op nul doelpunten te houden. Met zelf 7 doelpunten werd de eindstand 0-7!

Westergo B1

Westergo B1 speelde afgelopen zaterdag voor het eerst in een nieuwe samenstelling tegen Donkerbroek/DIO/ODIS/VZK B1. Beide teams waren erg gewaagd aan elkaar wat zorgde voor een spannende wedstrijd. Met een ruststand 2-2 begon Westergo de tweede helft niet heel sterk. Zo kwam de uitploeg uit Donkerbroek na een paar minuten op een voorsprong van 2-4 maar door de rust te bewaren in zowel de verdediging als de aanval lukte het de B1 om de wedstrijd uiteindelijk toch met 6-5 te winnen!

D1 vertrok naar Drachten voor de wedstrijd tegen Drachten D2. Westergo schoot uit de startblokken en voordat het publiek een droog plekje had bemachtigd, stond D1 al met 0-1 voor. Het werd droog en iedereen was fel op de bal. De verdediging stond goed en wist steeds weer de bal snel te onderscheppen. Opnieuw een mooie aanval resulteerde in 0-2. Voor de rust kwam D1 op 0-3 door snel samenspel en ook Drachten wist de korf één keer te vinden. Precies in de rust viel een dikke bui, maar na de rust werd het droog en ging Westergo gewoon weer door. Er werden heel veel kansen gecreëerd en verdedigend stond het als een huis. Uiteindelijk wist Westergo nog één keer te scoren. Een mooie overwinning, na een hele goede wedstrijd voor D1. Eindstand 1-5. Doelpunten: Sanne 2, Micha, Sytske en Martijn allemaal 1.

E1 speelde thuis tegen Spannum E1. De eerste minuten stonden de Westergo spelers nog niet op scherp en daar profiteerde Spannum van door in korte tijd 3 doelpunten te maken. Toen begon Westergo mee te doen, we maakten steeds betere aanvallen met mooie schoten. Ook onderschepten we de bal vaker en werd er goed verdedigd. Spannum was fel op de bal en ze scoorden vrij makkelijk wat resulteerde in de 2-8 eindstand. De 2 doelpunten werden door Jule gemaakt.

De E2 speelde thuis tegen Mid-Fryslân E1 met maar 3 spelers aanwezig, gelukkig hielpen Jillian en Jule ons uit de brand. Afgelopen donderdag veel getraind op snelheid in het gooien en dit loonde zich meteen! Met snelle passes scoorde Stijn binnen 20 seconden de 1-0 en ook de 2-0 van Elsa vloog er even later razendsnel in. Met even later nog de 3-0 was het een vliegende start van wat een hele goeie wedstrijd ging worden. Er werd goed verdedigd en goed gegooid, wat resulteerde in veel kansen voor iedereen. Helaas wilde niet alles erin en bleef de stand lange tijd stilstaan. De laatste 10 minuten werd er toch nog twee keer gescoord, waardoor we met 5-1 wonnen!

Doelpunten: Else en Stijn (2x) en Jule 1x