Wedstrijdverslagen zaterdag 4 februari

• Wedstrijdverslagen zaterdag 4 februari

Het eerste vertrok naar Steenwijk voor de return tegen Noveas 1. De thuiswedstrijd werd gewonnen, maar zeker niet overtuigend. Noveas kon lang meekomen en bleef taai. Ook deze wedstrijd verliep stroef, Westergo zat er niet goed in en maakte de vele kansen niet af. Desondanks wisten ze een gat te slaan voor rust: 6-11. Na rust speelde Noveas sterk, in tegenstelling tot Westergo en kwamen ze op 13-13. In een spannende slotfase trok Westergo de wedstrijd alsnog naar zich toe. Eindstand 14-19. Komende zaterdag speelt het eerste tegen de koploper Lintjo, een belangrijke wedstrijd om eerste in de poule te worden!

Westergo A1

De junioren mochten aantreden tegen de ongeslagen koploper KV Leeuwarden. Een team dat als een van de weinige verenigingen meer heren dan dames in het team heeft. Het eerste kwartier lieten ze al zien goed op de bal te verdedigen, weinig ruimte weg te geven en mooie aanvallen op te zetten. Westergo hield lang de nul, maar moest toch toezien hoe er met 6-1 de kleedkamer op werd gezocht. Na 9-1 begon Westergo mee te scoren. Met een mooie kleine kans onder de korf van Janieke was ook de score in de tweede helft geopend. Hoewel Westergo nog altijd moeite had de bal goed uit te brengen, liet het nu wel mooie aanvallen zien en hield men het verdedigend aardig dicht. De tweede helft werd het 5-5, maar helaas telt alleen de einduitslag.
Doelpunten Hinke (2), Janieke, Stefan, David en Syrk.

De D1 ging naar Wolvega voor de return tegen SIOS. Thuis ging de wedstrijd gelijk op en wist Westergo uiteindelijk te winnen, maar zaterdag ging dat anders. Lang bleef de stand 0-0. SIOS creëerde de meeste kansen, maar was niet zo scherp in de afronding. Bij Westergo was het lastig om de ballen van de middellijn naar de korf te krijgen, door de lange tegenstanders (groeispurtje in Wolvega?) die ook nog heel fel op de bal waren. De energie bij Westergo was wat verder te zoeken. Uiteindelijk gingen de ballen er bij SIOS wel in en was het al 5-0 bij rust. Na de pauze bleef SIOS de ploeg met de meeste kansen. Westergo kwam wel wat vaker aan aanvallen toe door wat meer op de diepe ballen te spelen. Een mooie diepe pass op Fenne leverde een schot op dat de korf maar net miste. Sytske wist de bal af te vangen en te scoren. Ze wist daarmee Westergo van de 0 af te helpen. Meer zat er voor de D’s vandaag niet in in Wolvega. Het werd 8-1.

Westergo E1 speelde tegen de nr 2 MidFryslan E4. MidFryslan startte scherp en stond verdedigend er bovenop waardoor Westergo weinig kansen kon creëren. Hierdoor stond het al vrij snel 2-0, maar gelukkig scoorde Jent voor rust nog de 2-1. Na de rust begon Westergo beter rond te spelen en hield het verdedigend mooi dicht. De laatste 10 minuten pakten we het spel op en kregen we veel kansen en maakten we nog een paar mooie doelpunten. Eindstand 2-5. Doelpunten Marte 3 en Jent 2.

Westergo F1

De F ging ook op bezoek bij Mid Fryslân. De thuisclub begon sterk aan de wedstrijd en pas na 4 thuisdoelpunten wist Maud voor Westergo de korf te raken. Daarna ging de strijd gelijk op. Westergo kroop dichterbij en kwam op 5-4, maar Mid Fryslân vergrootte het gaatje weer naar drie. Ook in de tweede helft was het een gelijk opgaande strijd. Het scoren ging zo’n beetje om en om, maar het gat van 3 was te groot. Het werd uiteindelijk 10-8. Doelpunten van Esther (4), Jaydèn (3) en Maud.